1. Home
  2. /
  3. UA-Handboken
  4. /
  5. 4. AVSLUTA

4. AVSLUTA

Initiera Planera Genomföra Avsluta
BESLUTSPUNKT 3
  • VARFÖR HAR VI EN BESLUTSPUNKT HÄR?
4.1 SLUTMÖTE KUND

Syfte

Att gå igenom med kunden hur uppdraget gått

Uppgift

Ha möte med kunden för att stämma av hur de tycker uppdraget gått, om de fått vad de förväntade sig mm.

4.2 SKICKA NÖJD-KUND-ENKÄT

Syfte

Att möta hur nöjd kunden har varit med vårt uppdrag. (detta borde rimligtvis ha fångats i slutmötet?)

Uppgift

Gör en enkätundersökning och skicka ut till kunden

4.3 SKAPA SLUTRAPPORT

Syfte

Att sammanfatta uppdraget efter dess slut

Uppgift

Skriv en slutrapport och sammanfatta uppdraget, vad som gjorts, kunden, vad Plan B får med sig från det i form av lärdomar, nya kunskaper osv

  EKONOMI

  LEVERANS

  RELATION

  ERFARENHETER

4.4 SLUTMÖTE INTERNT

Syfte

Att internt i projektgruppen gå igenom hur uppdraget har gått,

Uppgift

Ha ett slutmöte med projektgruppen internt. Gå igenom vad som gick bra, mindre bra, vad vi lärt oss osv. Vad tar vi med oss till nästa projekt? Gav detta uppdrag några nya värdefulla kontakter?

4.5 AVSLUTA PLATTORMAR

Syfte

Att stänga alla plattformar för att inte ha onödiga kostnader eller onödiga plattformar som inte används öppna.

Uppgift

Stäng ner de plattformar som använts i projektet. Har kunden behov att ha någon av dem kvar öppna? Skriv ett nytt avtal med kunden för ändamålet eller ta fram en avvecklingsplan

4.6 SLUTFAKTURERA

 

Uppgift

Skapa en slutfaktura för uppdraget och stäng det i milltime. 

var uppmärksam och stäm av med dina medarbetare att de rapporterat in sin sista tid i milltime innan du gör detta. 

=
...