BESLUTSPUNKT 3
- VARFÖR HAR VI EN BESLUTSPUNKT HÄR?
4.1 SLUTMÖTE KUND
Syfte
Att gå igenom med kunden hur uppdraget gått
Uppgift
Ha möte med kunden för att stämma av hur de tycker uppdraget gått, om de fått vad de förväntade sig mm.
4.2 SKICKA NÖJD-KUND-ENKÄT
Syfte
Att möta hur nöjd kunden har varit med vårt uppdrag. (detta borde rimligtvis ha fångats i slutmötet?)
Uppgift
Gör en enkätundersökning och skicka ut till kunden
4.3 SKAPA SLUTRAPPORT
Syfte
Att sammanfatta uppdraget efter dess slut
Uppgift
Skriv en slutrapport och sammanfatta uppdraget, vad som gjorts, kunden, vad Plan B får med sig från det i form av lärdomar, nya kunskaper osv
EKONOMI
LEVERANS
RELATION
ERFARENHETER
4.4 SLUTMÖTE INTERNT
Syfte
Att internt i projektgruppen gå igenom hur uppdraget har gått,
Uppgift
Ha ett slutmöte med projektgruppen internt. Gå igenom vad som gick bra, mindre bra, vad vi lärt oss osv. Vad tar vi med oss till nästa projekt? Gav detta uppdrag några nya värdefulla kontakter?
4.5 AVSLUTA PLATTORMAR
Syfte
Att stänga alla plattformar för att inte ha onödiga kostnader eller onödiga plattformar som inte används öppna.
Uppgift
Stäng ner de plattformar som använts i projektet. Har kunden behov att ha någon av dem kvar öppna? Skriv ett nytt avtal med kunden för ändamålet eller ta fram en avvecklingsplan
4.6 SLUTFAKTURERA
Uppgift
Skapa en slutfaktura för uppdraget och stäng det i milltime.
var uppmärksam och stäm av med dina medarbetare att de rapporterat in sin sista tid i milltime innan du gör detta.